Na lange tijd weer nieuws - Austin FGK Restauratie Op Austin FGK 40 Restauratie.nl

Het heeft een hele tijd geduurd maar we hebben een hoop problemen met de motor gehad.

Nadat deze gespoten was zag Bernard dat hij onderdruk had dit kon niet vond hij.

Dus de hele motor moest uit elkaar.

Er zijn nieuwe zuigers met zuigerveren, lagerschalen, kleppen met klepgeleiders, pakkingen en verstuivers in gekomen.

Dit alles was niet zomaar even.

Het was een heel gezoek om de juiste materialen te krijgen.

Toen we alles hadden hebben we de hele zaak klaar gemaakt en in elkaar gezet.

We wilden gaan starten en het water liep zo tussen de kop en het blok uit, toen dat weer.

Dus weer moest de cilinderkop er af bleek dat de koppakking niet de goede was.

Er moest een koperen koppakking in, dat werd weer een zoekplaatje.

Na een week zoeken kwam Hans uit bij Bod in Beek en wat bleek hij had nog een originele koperen koppakking liggen. Dit was echt een mazzeltje anders hadden we er een moeten laten maken.

Bod in Beek repareert Nuffield Tractors daar zitten dezelfde motoren in.

De pakking opgehaald en gemonteerd daarna bleek dat de oliedruk door de nieuwe zuigers en klepgeleiders met kleppen hoog was maar geen echte onderdruk meer.

Er kwam nog een enkel druppeltje olie uit de carter ontluchting, dit kon niet volgens Bernard.

Dus moest er een oplossing gevonden worden en die kwam er.

Hans heeft de carter ontluchting omgelegd dus omhoog er 2 halve schotjes ingemaakt zodat de lucht er langs kon maar de olie niet, het probleem was opgelost Bernard tevreden en Hans ook.

Na al die operaties was lak op de motor dusdanig beschadigd dat deze weer bijgewerkt diende te worden.

Daarna hadden we weer een probleem de koppeling werkte niet hij ontkoppelde niet, en dat ondanks nieuwe plaat e.d., de bak moest er weer af dit was gelukkig maar een klein klusje we konden er nog goed bij.

Het druklager is vervangen en toen werkte de koppeling weer naar behoren.

Na al deze tegenslagen konden we eindelijk verder met opbouw.

Zie de foto's